Skip to content

VW iD7 GTX: Autópályán is megvan a 400 kilométer?

 

Az elektromos autókról mindenki tudja, hogy városi autók, ugye?! Hisz messzire nem lehet velük menni, mert autópályán sokat fogyasztanak – főleg 130-nál – és még a klímát sem használhatja az ember, mert az is megöli a hatótávot. Majd kifelejtettem: persze útközben a töltés is lassú és puszta tétlen gyötrelem. A köztudat e téren igen erős meggyőződésekkel bír.

Így gondoltam elindulok egy elektromos autóval egy 500km-es útra 30 fokban – családostól. A jármű egy VW iD.7 volt, az úti cél pedig Kecskemétről a Slovakia Ring, hogy megnézzük az ETRC júniusi futamát Kiss Norbival. Olivér fiam ugyanis imádja a kamionokat, kamion versenyt pedig még nem látott, élőben pedig pláne. Norbi ráadásul többszörös Európa bajnok, a mezőny legjobbja, így ígéretesnek ígérkezett a futam.

Én egy iD.7 Pro S-t – a hátsókerék-hajtású, nagy akkus, hatótávbajnok modellt – szerettem volna, de sajnos abból nem volt tesztautó, így maradt a 340 lóerős, összkerék-hajtású sportváltozat az iD.7 GTX. Nagy baj ebből sem lehet gondoltam, hisz egy full extrás sportos kivitel mégiscsak remek autó. (A sima iD.7-ről részletesen már írtam tavaly itt és a GTX-ről itt)

Az iD.7 a Passat elektromos testvére, egy hajszállal megemelt nagy elektromos szedán. 4,95m hosszú, baromi tágas elől-hátul és a szedánságából és az ideális formatervből eredően a légellenállása is jó, így ideálisnak tűnt a családi kiránduláshoz.

Szombat reggel Kecskemétről 100%-ra töltött autóval indultunk, ami akkor 525km-es hatótávot írt. Az útvonalunk: Kecskemét – M5 – M0 – M1 – Komáromig, ott fel Szlovákiába és országúton a Slovakia Ringig. Végig a sebességhatáron autóztunk, autópálya 130, M0 110-115, országút 90 km/h. 49%-os töltöttséggel értünk oda, 258km-t megtéve. Visszafelé Slovakia Ring – Győr – M1 – Bábolnai pihenő 8-9 perc töltés – M0 – M5 – Kecskemét útvonalon jöttünk és összesen 510km-rel zártuk az utat 17% töltöttséggel, 86km-es maradék hatótávval. Útközben 3x álltunk meg: ebből egyszer töltöttem hazafelé a bábolnai pihenőn, amíg a család bement mosódra, én felraktam az autót tölteni 8-9 percre. Ez idő alatt 23%-nyi töltést kapott az iD.7-es (33%-ról 56%-ra töltöttem), amivel utána kényelmesen hazaértünk.

A bábolnai töltés összesen 3.388,- Ft-omba került. Az otthoni pedig (a legdrágább tarifasávval számolva + 10% potenciális töltési veszteséget is rászámolva) kb. 5.760,- Ft. Összesen 9,148,- Ft 510km-re. Ez 600Ft-os üzemanyagárral visszaosztva kb. 3 literes fogyasztásnak felel meg. Az autó 17,2 kWh átlagfogyasztást írt ki.

Mi van, ha a bábolnai 4db Ionity töltő mindegyike foglalt? Akkor megyek tovább és töltök Tatabányánál a Tea, az OMV vagy a Shell töltőn. Ha ezek nem szimpatikusak, akkor ott van Törökbálintnál az MVM vagy e.on töltő, esetleg az M0-son a Tesla vagy a következő Ionity töltő is útba esik Szigetszentmiklósnál. Nagyon sok lehetőség van ma már tölteni és az autó szépen meg is tervezte, hogy hol töltsek. Ellenőrzésként szoktam használni az „A Better Route Planner” nevű alkalmazást minden elektromos autónál, ami megbízhatóan dolgozik és minden töltőt ismer.

Na de milyen volt az iD.7-essel az út? Egész úton ment a klíma 22-23 fokon, végig használtuk az ülésmasszírozást mindkét első ülésen, szólt a zene és haladtunk kényelmesen, tempósan. Az autó fogyasztása 17,2 kWh lett az út végére, ami meglepően jó adat. Azt figyeltem menet közben, hogy stabil 130 km/h-s tempónál is 20 kWh alatt fogyasztott az iD.7-es, ami meglepő, különösen, hogy ez az erősebb, hátul 255-ös 20”-os gumikon guruló 340 lóerős sportváltozat.

Néhány gondolat és konklúzió az iD.7 kapcsán.

  • Az ergoActive üléseket mindenképp javasolnám hozzá, ugyanis egy zseniális masszázsfunkció érkezik vele. 11 féle masszázsprogram közül választhatunk, mely akár a hosszú úton zsibbadó fenekünket is megmasszírozza.
  • A VW adaptív futóműve – a DCC nagyon jó – érdemes megrendelni. Ez az autó rugózásának komfortját állítja (akár 15 lépcsőben) a feszestől a lágyan komfortosig.
  • A szín kapcsán fontos, hogy ne vegyétek ezüstszürkében, ennek sem áll jól, teljesen jellegtelen lesz vele. Ez a piros – fekete kombó viszont mennyire dögös már?!
  • Meglepő, hogy annak ellenére, hogy pl. a Skoda Elroq (ugyanez az MEB platform az alapja), vagy a Ford Capri (szintén MEB) az iD.7-esnél újabb autók, ám azok csomagtere többször is rám csukódott pakolás közben, míg az iD.7-esben van egy érzékelő, ami nem engedi addig lecsukódni a csomagteret, amíg valaki közel áll hozzá hátul. Meg tudják ezt oldani, csak akarni kell. 😊
  • Ugyanez a helyzet a walk-away-lock funkcióval. Az előbbi két autó többször is nyitva maradt és nem zárt le automatikusan, míg az iD.7 mindig lezárt, ahogy kell.
  • Azt hiszem, hogy ez a kedvenc elektromos VW-em. Egy kényelmes szedán, komfortos ülésekkel, tágas beltérrel, nagyon jó hatékonysággal (jól fogyaszt), nagy akkumulátorral, jó minőségben összerakva.
  • A hatótávja a 86kWh-s akkumulátorral valahol 400-600 km között lehet. Ha sokat autópályázunk, akkor a 400-hoz lesz közelebb, ha viszont inkább városi és országutas közlekedésben használjuk, akkor 500 km fölé, akár 600 km közelébe is könnyen elér a hatótávunk.

Olcsónak nem olcsó. Listaáron 24,5 millió Ft-nál indul és bőven 30 fölé tornázható, ha a GTX változatra pályázunk. Ugyanakkor az online hirdetések alapján némi alkut követően akár 21-22 millió Ft-ért elhozható az új példány (2025. júniusi adatok alapján). Ennek az autónak ugyanakkor már nem a Tesla Model 3 a versenytársa, hanem a Tesla Model S, a Mercedes EQE, vagy épp a BMW i5. Azok pedig árban fentebb vannak. Persze az utóbbi 2 modell presztízsben is erősebb, ám meglepően jó csomagot kínál a VW iD.7-es.

A célcsoportot az fogja meghatározni, hogy a Passat méretében presztízsautót akar-e valaki venni, vagy nem. Ha előbbi, akkor az EQE vagy az i5 lesz a befutó – magasabb áron – ha nem szempont a feltűnőbb megjelenés, akkor az iD.7 lehet kiváló választás. Nyaralni pedig családostól bármelyikkel bátran tud ma már elindulni az ember, akár több 1000 km-re is.

Varga Márk

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük