Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről.

A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz. ... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

Skip to content

Elektromos kisautók – Jövőre megtörik a jég?!

A hagyományos hajtásrendszerrel szerelt kisautókból egyre kevesebb található a szalonokban. Viszont a zöld kiviteleikből, az elektromos kisautókból nemsokára egész szép mennyiség lesz. Meg tudjuk majd fizetni őket?

A témában kezdésnek a korábbi cikkemet ajánlom, ahol azt jártam körül, hogy a kisautókból miért található ilyen kevés. Mert egy ideális és józan világban a törvényalkotók nem hagynák, hogy a városi közlekedésben szuper ideális olcsó, könnyű és kisfogyasztású kisautók megvehetetlenné dráguljanak. Ez megoldható lenne azzal, hogy bizonyos súly és hengerűrtartalom kombinációban enyhébb környezetvédelmi szabályok vonatkoznának az amúgy is kis fogyasztású járművekre. Mivel ilyen szintű józanság nem jellemzi a döntéshozókat, így az ötletem nem valószínű, hogy meg fog valósulni.

Az utóbbi hetek történései adnak némi reményt a jövőre nézve. Ez annyit jelent, hogy lassan a két kezünkön megtudjuk majd számolni a városi közlekedésre szuper alkalmas kis villanyautókat. Ami legjobb a dologban, hogy ezek nem Kínából érkeznek, hanem Európából!

Az autóipar megváltozó arcvonásai: kisautók korszakváltása

Egy példa a környezetvédelem furcsaságaira. A Dacia Spring megjelenése előtt már akadtak igazi városi elektromos kiskocsik. A VW konszern bocsátotta útjára a VW e-Up!-ot és ennek a Skoda és Seat jelvényes társait. Ezek a biztonságos típusok most már végleg „nyugdíjba” mentek, mindössze annyit gyártottak belőlük és annyi ideig, amíg a széndioxid kvótát teljesítette a vállalatcsoport… Hiába lett volna nagy igény ezekre a masinákra, a kisebb elektromos autók teljesítették a küldetésüket és utána le is állították a gyártásukat.

A fenntartható mobilitás új iránya: drága villanyautók az élen

A reményt az adja, hogy nemsokára elkészül a VW új, első hajtású, villanyautó alapra készülő modellje, amiből már két tanulmányt is bemutattak. A jóval átlagosabb külsejű, elviekben 2025-ben érkezik. Ennek lesz majd Seat Cupra, Skoda kivitele is, ahogy eddig megszoktuk. Ezeket már nagyon várja a villanyautós közösség, miközben a franciák kész termékekkel jelentek meg…

Beelőz a C3

A legváratlanabb helyről érkezett a rivális, mégpedig a Citroentől. A gallok a sajtónak már bemutatták az új C3-at, ami jövőre érkezik a kereskedésekbe. A fő fókuszt természetesen olcsóbb és stabilabb akkuval szerelt, tisztán elektromos verzióra tették. Ennek még nincs meg a hazai ára, de elviekben tartható lesz a kilenc milliós összeg.

Ami legjobb az újdonságban, hogy nem egy „kicsontozott”, szuper fapad, Dacia Spring-szerű, minimál autóról van szó. Szériafelszerelés a kiváló menetkényelmet biztosító, a rali világbajnokságon kifejlesztett rugózási rendszer. Ehhez jól illenek a szuper kényelmes ülések. Az újdonság 113 lóerős és 100 kW-os töltővel tölthető. Az elméleti hatótáv 320 kilométeres, a gyorsulása pedig 11 másodperc 100 km/órára.

A jövőre elérhető 4,01 méteres járgány 23 300 Euróért kerül a vásárlókhoz, azaz 9 millió körüli áron. A ë-C3 érkezése, villámgyorsan jóval lentebbi polcra helyezi a Dacia Springet. A Citroen hasonló árért, nagyságrendekkel korszerűbb, gyorsabb, komfortosabb és igényesebb autót kínál. A Kínában gyártott 45 és 65 lóerős villany masinának csak nagyságrendekkel kisebb áron lehet esélye ellene.

Az örömöt még két dolog fokozhatja. Az egyik, hogy a Citroennél készülnek egy még olcsóbb, 200 km hatótávú kivitellel. A másik, hogy a Stellantis csoport 14 márkát tömörít, ezért Opel, Fiat és számos más jelvénnyel is megjelenhet ez a technika.    

Az autóipar változó trendjei: a kisautók helyett villanyautók

A rombuszos márka sem hagyja magát. A Peugeot-tól elcsábított Gilles Vidal és csapata itt is hihetetlen dolgokat alkotott. Korábban már tanulmányokkal beharangozták a Renault 5 új, tisztán villanyos kivitelét. A 25 ezer eurós széria verziót, a 2024 elején tartandó Genfi Autószalonon leplezik le. De most rátettek egy lapáttal. Kihozták az első generációs Twingo alapján készült retro villanyautó tanulmányt… Ennek szánják az igazi villany népautó szerepet, mert 2026-ban 20 ezer eurós árcédulával jelentkezik a piacon, a szintén európai gyártású, az AmpR Small padlólemezre épülő, takarékos kiskocsi.

AutóSámán           

Fotó: gyárak