Az Egyesült Államok legkelendőbb személyautója, ismét meghódítja Európát. A csavar a történetben, hogy ez csak a környéken fog megtörténni, a nyugat nem kap belőle!
Hogy a modell jelentőségét megadja a márka, Lengyelországba utaztunk, hogy megnézzük az újdonságot. Ezt statikus bemutatónak hívják, azaz csak körbe lehetett nézni és be lehetett ülni az – az esetek nagyrészében – előszériás autóba. Ennek az az értelme, hogy a vloggerek és a cikkírók által, a vásárlók és az autó iránt érdeklődők, minél hamarabb információkat kapjanak a járműről.
Az újdonság bevezetésében a következő lépést a nemzetközi bemutató jelenti, ahol már menni is lehet a géppel. Így jutunk el a hazai leleplezéshez, az autó népszerűsítésében az utolsó pontot a hazai teszt jelenti. (Ha szeretnéd látni az autót pár percben mozgóképen, akkor ide kattints!) S bátran írd le a véleményed, hogy a Camry hódítási esélyeit, Te milyennek látod! Persze kizárólag civilizált stílusban, ahogy nálam megszokott!
Történelem
A típusnév Celica Camry-ként, 1979-ben debütált. A Camry – a magyarul viccesen hangzó – kanmuri japán szóra vezethető vissza, ami koronát jelent. A jelek szerint a Toyotánál élik a korona szó használatát, mert a Corolla és más típusnév eredete is ehhez köthető. A Crown-ról nem is beszélve.
A típusról azt kell tudni, hogy régóta az Egyesült Államok talán legnépszerűbb személyautója. Az eladások terén, csak a szabadidő-autók és a kisteherautók előzik meg… Szóval a vásárlók által kedvelt, a gyárnak pedig igen jó pénzt hozó típus a Camry. Amit az is bizonyít, hogy az összesített eladásai, már túllépték a 21 millió darabot.
Az újdonság a kilencedik generáció, itthon a 2001 és 2006 között gyártott szériából lehet látni párat (XV30). Ennek az utódja hibridként már jóval népszerűbb volt, az XV40-ből még viszonylag sok fut a hazai utakon. Ez a verzió, már szürke import révén jutott el Magyarországra.
A kifutó generáció a vicces fogyasztásával, hihetetlen nagy hátsó lábterével és a kényelmével nyűgözte le a vásárlókat. És engem is. Amihez jól jött a megbízhatóság, így megszületett az üzleties hibrid utazóautó.
Közép-Európai piknik
A Toyota évnyitó rendezvényén világossá vált, hogy a márka sikere felénk, nagyrészt a lengyel, cseh, szlovák és magyar piacot összefogó, közép-európai központ működésének köszönhető. Ugyanis Európában csak ezekben az országokban és a Balti államokban, plusz Izraelben fogják forgalmazni a Camry-t. A fejlett nyugat, ebből a típusból elviekben nem kap. A nyár vége fele, pontosabban a második félévben várható a típus hazai megjelenése.
Közben a konkurensekből alig maradt, mert a testesebb limuzinok piaca, kis túlzással megszűnt. A Peugeot 508, a Kia Optima ami még elérhető, a Ford Mondeo és társai pedig utód nélkül megszűntek. Aki kényelmes és elegáns hagyományos személyautót szeretne vásárolni, az max. a német prémium triónál vagy a Lexus-nál kaphat limuzint. Jóval drágábban.
Belső értékek
Az újdonság belseje kifinomultabb és elegánsabb az elődjénél. A tér érzettel, a kényelemmel és a lábak elhelyezésével egyik ülőhelyen sem lesz probléma. A változás, hogy a központi kijelző már hozza a kor színvonalát, ezt a méretre (12,3 col) és a működési sebességre értem. Már elérhető az okostelefonos ajtónyitás, az állandó internetes kapcsolat (OTA) és a vele járó online frissítés. Nagyon jó és széles a tolató kamera képe, szóval jó irányba mentek a fejlesztések. Megmaradt a hátsó kartámlában lévő elegáns vezérlő, ami gyorsan sofőrös autóvá varázsolja az újdonságot.
Luxusautósabbá vált a belső.
Már az ötödik generációs hibrid technika található, az XV80 belső kód alatt futó négykerekűben. Ennek része, a nagyobb kapacitású akkumulátor és az átdolgozott hajtásrendszer. Aminek köszönhetően a lóerőszám 231-re növekedett, a gyorsulás pedig 7,9 másodperce csökkent. Az előre beharangozott 5,1 literes gyári érték, a jelek szerint – némi önmérséklettel – tartható lesz. Ami vicc, mert közel ötméteres limuzinról beszélünk.
AutóSámán
Kép: AutóSámán, Toyota