Skip to content

Omoda C5 menetpróba – Kínai SUV 10 millió forinttól

Az Omodával történő első tapasztalatok azt mondatják velem, hogy az új márka is csatlakozott azon távol-keleti gyártmányokhoz, amelyek komoly fejfájást fognak okozni az ismert márkáknak.

 

 

Az újdonság egyből a legmélyebb medencébe ugrik, ami a 4,4 méter körüli szabadidő-autók kategóriáját jelenti. Ez a liga szuper zsúfolt. Az alsó részét a kompakt körüliek jelentik, ahol felénk a Suzuki Vitara és a VW termékei az igen népszerűek. Fentebb a Suzuki S-Cross a sláger, majd jön a nemsokára frissülő Toyota Corolla Cross, Nissan Qashqai és sokan mások. Az Omoda első európai termékének, ebben a mezőnyben kell vevőket elhalásznia a japán, koreai és az európai vetélytársak elől. 

Turbómotor és DSG 

Az alapmodellnek szánt kivitel orrában 1,6 literes turbómotor található, amibe a levegőt a Honeywell gyártmányú turbófeltöltő szállítja. A változó szelepvezérléses, közvetlen befecskendezéses négyhengeres 197 lóerős teljesítményt és 290  Nm-t produkál. A 0-ról, 100 km/órára történő gyorsulás, az átlagosnak tekinthető 7,8 másodperc. Automataváltó segíti a sofőr munkáját, ami jól működött a gyakorlatban. A hét sebességnek a pakolgatásában, dupla-tengelykapcsoló segédkezik. Érkezik nemsokára a tisztán elektromos kivitel is, elsőkerék hajtással, a madridi próbán, csak a belépőnek szánt benzines verzióval mentünk.    

Képernyők és társai

Az utastér hozza a ma elvárt szintet, a kormány mögött lévő műszerfal és a központi kijelző is 10,25 col nagyságú. A kárpitozás és a kidolgozás elfogadható színvonalú. Amivel barátkozni kell, az az Ázsiában igen divatos, nagyobb méretű hűtőrács, amely élőben emészthetőbb, mint a képeken. (Az elektromos kivitel, más fajta kialakítású orrot kapott.) 

A hozzánk érkező az első példányoknál, már átlakul a rácsozat és a belső is változni fog néhány helyen. Ide jöhet egy kis vélemény csere: Ti hogyan látjátok a formát és az Omoda5 hazai és európai jövőjét?

Jól törik

A kínai gyártók tanultak a múlt bakjaiból, ezért elég sok európai és amerikai autóipari szakembert alkalmaznak, miközben a saját mérnökeik képződtek. A szaktudás jól látható a TX1 néven futó padlólemezen, amelynek a tengelytávja 2630 milliméter, miközben az autó 4,424 méter hosszú, 1830 mm széles és 1588 mm magas. A felvonultatott technika, és az elektronikai háttér hozza a kötelezőt, azaz öt csillagos a típus európai töréstesztje. Ahol elmaradtak, az a csomagtartó méret. Egy ekkora autóban a 380 liternyi raktér átlagosnak számít, a hátsó ülések eldöntése után, a csomagtartó 1075 literre bővül.

Első kézből

A menetpróba legfőbb tapasztalata az volt, hogy az autó „vas” része, tehát a több lengőkaros hátsófutómű és az egész jármű mozgása rendben van. A motor és a hajtás is megkapta tőlem és a kollégáktól az okét. Jó az összeszerelés minősége, viszont a táblafelismerés és az vezetés-segédek működésén lehet mit finomítani és gyorsítani. Az importőr válasza ezekre a felvetésekre az volt, hogy a kereskedésekbe kerülő frissült típusnál, ezeket a hibákat már orvosolni fogják. 

Az utastér bőrülései és a belső jól megcsinált, jó a minőség, látható és tapintható, hogy a tervezők és gyári munkások jól végezték  a munkájukat. De az a szintű egyediség, karakteresség, ami egy Hyundai-nál vagy Citroennél is megfigyelhető, az nincs meg. Az utastéri telefon tárolás és a vezeték-nélküli töltés, a Teslákból ismerős és a műfaj legügyesebb megoldása. 

A legjobb rész a végére maradt. Az Omoda5 a 197 lóerős turbómotorral, és hétsebességes automatával Comfort felszereltséggel 9 999 000 Ft. Aki többre vágyik, annak a Noble szint ajánlható, ami 10 999 000 forintos kiadást jelent. Ha ez nem lenne elég, ott a 7 év vagy 150 ezer kilométeres garancia. Az elektromos kivitel 12 és 13 milliós ára, szintén sok álmatlan éjszakát fog okozni a konkurenseknek. 

AutóSámán

Fotó: AutóSámán, Omoda