Skip to content

Renault Twingo E-Tech – A legendát újraélesztették!

Franciák egész pályás letámadást hajtanak végre Párizsban. A retró vonalra is felszállnak, de nagyon. 

A Párizsi Autószalon idei kiadását már nagyon várom, mert végre igazi autószalon lesz, mint a régi szép időkben, Genfben. Szerencsére nemsokára indulok a szalonra! 

A lelkesedést nem csak az eredeti croissant elfogyasztása, séta a Champs-Élysées-n és a város más látványossága okozza. Turistáskodni nem lesz időm, mert dolgozom ezerrel. A legjobb az egészben, hogy sok újdonság lesz, amelyek jó részét európai cégek hozzák, nem pedig a kínaiak! 

A gallok egyébként jól időzítenek, mert 1992. október 2-án mutatták be a Párizsi Autókiállításon a Twingót, amely forgalmazása a következő év tavaszán kezdődött. A tavaly már képeken lelepleződött az utódja, de most a szalonon be is mutatják a nemsokára piacra kerülő széria autót. 

Vissza a kezdetekhez       

A Twingo elnevezése három táncra vezethető vissza: a twist, a swing és a tangó neveit gyúrták egybe. A kiskocsi első kiadását 2007-ig gyártották, viszont Kolumbiában egészen 2012-ig készült. Aki teheti járja körbe az eredetit vagy menjen vele, mert a mini egyterűt, rengeteg eredeti ötlettel szerelték fel. 

A zseniális forma Patrick Le Quémentnek köszönhető, aki a korszak egyik legnagyobb formatervezője volt. A Twingóra jól illet a belül nagyobb, mint kívül jelző. A forma mellett, a színes és karakteres belső volt, amivel hódított. Megtoldva a praktikummal, ami például az előre-hátra csúsztatható hátsó ülés. 

Az autósok többségénél a Twingo első generációja „égett be”, és vált kult autóvá. A második szériát 2007 és 2013 között gyártották, ebből a sorozatból talán a 100 és a 133 lóerős kivitelek a legemlékezetesebbek.

A Twingo sztori következő fejezetét, már a Mercedes házasság szele lengte körül (2014). Főhősünk itt már a Smarttal közös műszaki alapra készült, ezért a motor a hátsó részbe került, a lóerők pedig a hátsó kerekeket hajtották. 

Az első elektromos tanulmány még 2013-ban jelent meg, Twin’ Z néven, a Smarttal közösen készült kivitelből, már volt széria elektromos kivitel. 

Twingo E-Tech 

A franciáknak kiváló előre „menekülési” lehetőség a legfrissebb Twingo. Ugyanis a stílusos, viszonylag olcsón gyártható városi autóval, feltudják venni a versenyt a kínai konkurensekkel. Az újdonságnak ez lesz a küldetése. 

Persze komolyan hat az érzelmekre. Megmaradt a szerethető forma, a jellegzetes orr résszel és a félkörös ajtónyitóval. Valószínűleg a gyártás egyszerűbbé tétele miatt, maradtak a négyajtós kivitelnél, ami a rejtett hátsó ajtó kilincsnek köszönhetően, háromajtósnak néz ki. 

A réginél gyakori vászontetőt, a friss verziónál üvegtető váltotta. Műszaki adatokkal a szalon után tudok szolgálni, ami biztos, hogy 3,6 méter körüli városi minire lehet számítani. Az örömhír: 20 ezer Euró körüli vételáron kerül a kereskedésekbe, ami 8 millió forint körüli árat jelent. Még nem kell rohanni a lelkesedéstől fűtve a Renault szalonokba: 2026-ban fog megékezni az újdonság. Ez így is rohamtempós fejlesztés, mert az első képeket tavaly mutatták be.

AutóSámán

Fotó: Renault

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük