Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről.

A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz. ... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

Skip to content

Citroen 2CV – Nem kacsa a Kacsa újraélesztése!

A jelek szerint, a Citroen is felkapaszkodik a retró vonatra, amin a Renault már utazik. Pár év és itt az újabb legendás francia népautó, modern külsővel és elektromos hajtással. 

Nemrégiben, a francia márka egyik magasrangú vezetője nyilatkozott a világ egyik legrégebbi autós magazinjának. Az illetékes elismerte az 1895-ben indult Autocarnak adott interjúban, hogy jöhet az új 2CV. Ez teljesen friss hír a témában, mert a Citroen jó pár éve rendszeresen cáfolta, hogy nem éleszti újra a Kacsa becenévre keresztelt modelljét és nem „retrózik”. 

Az újdonság piacra dobásának az oka rendkívül egyszerű, úgy hívják, hogy Renault 5. Az idei Év autója címet is behúzott retró autó és sportos társa, a piacon igen jól megy, ez a fő oka a 2CV feltámasztásának. 

Alpine A290 image bank media Test-Drive, from October 25 to 27th 2024 at Mallorca, Spain – Photo Yannick Brossard / DPPI
Történet 

A franciák közkedvelt modelljéről azt kell tudni, hogy régóta kultikus státuszban lévő típus. A gyártása 1948-ban kezdődött, és egészen 1990-ig folytatódott. A kéthengeres boxer motorral szerelt autócska küldetése az volt, hogy a második világégést követően, autóba ültesse az átlagembereket. Ez sikerült is, mert a számláló 3 867 9329 darabnál állt meg. Ha viszont minden 2CV-n alapú járművet beleszámolok, akkor a végső szám, 9 248 809 példány! A lényeg, hogy a deux chevaux, azaz két lóerőt jelentő Citroen típus, a gyártás elindulásának a 80. évfordulójának az alkalmából kerülhet ismét piacra.

A kult autó

A nyithatótetős autócska szerepelt a Szigorúan bizalmas című James Bond filmben (1981), ahol Roger Moore ült a volánnál. A 2CV-knek rendeztek 24 órás versenyeket, a rajongói körében megtalálható James Martin is. Az autóbolond tévés szakács, példaképének az autóját vásárolta meg. 

Az újdonság hozza az elődjének a formáját, a nyitható tetejét, az elérhető árát és természetesen elektromos autóként születik újjá. A pozíciója szintén tisztázódott: a jól fogyó C3-as alá került, mert alatta csak a városi szuper mini, a kétüléses Ami található. 

A technika alapja Stellantis kisautó padlólemeze, párosítva olcsó kémiát felvonultató akkuval. Ennek köszönhetően, az újdonság városi használatra lesz optimalizálva és jó áron kerül forgalomba. 

AutóSámán

Fotó: 007.com, Citroen, Autocar