Az alfás közösséggel együtt én is paráztam, hogy utód nélkül múlik ki a Giulia vagy ami rosszabb: csak elektromos kivitelben érkezik. Jövőre landol az új generáció! Milyen hajtással? És ki lehet az új Stellantis vezér?

Az utóbbi időkben sok jó hír érkezett a Carlos Tavares által rendesen összekutyult Stellantis háza-tájáról. A legjobb és legutóbbi hír, hogy lesz ismét Hemi V8, mert a jelek szerint újra indítják a gyártósorokat. Remélhetőleg annyira át tudják dolgozni a félgömb alakú égéstérről elnevezett motorokat, hogy azok beleférnek új Chargerbe is. Aminek az elektromos kivitele nem egy siker sztori… Ezért kellett gőzerővel fejleszteni a benzines kiviteleket és a sorhatos, ikerturbós Hurricane „becenevű” motort. Amely három literből 420/550 lóerőt és 636/706 Nm-t hoz ki.
A tavaly eltávolított portugál utódja a mostanság a Renault-nál brillírozó Luca de Meo lesz, aki hajdani Fiatosként már ismeri a dörgést a cégnél és az Angelli unokát. Az olasz vezetőt, a Seatot és a Cuprát felfuttató Wayne Griffith válthatja, aki nemrég távozott a spanyol márkától. Ezek a logikusnak látszó iparági pletykák.
Rokoni szálak
Ha azt gondoltad kedves olvasó, hogy a Charger emlegetésével nagyon messze vagyok a tárgytól, akkor tévedsz! A kulcs a Stellantis-nál 2021-ben bemutatott négytagú padlólemez család egyik tagja. Az STLA Large néven futó platform a közös a Chargerben és a nemsokára érkező nagyobb új Alfákban. A leghamarabb az idén megjelenő Stelvio jön, jövőre érkezik a Giulia. Szerencsére ez nem csak iparági pletyka – a mostanság divatos módon – Santo Filici tudatta a világgal a jó híreket.
Amit lehet tudni
A sorrend nem véletlen. A piac legsikeresebb karosszéria formája a szabadidő-autó. Ezért jön előbb a Stelvio, ezt követi a Citroen C5 X-hez hasonló, ötajtós karosszériára váltó Giulia. A legmérgesebb kivitelnél, az előd igen magasra tette a lécet. Ugyan ez a helyzet a Giulia négylevelű lóherés kivitelével is.
A reményt több dolog is táplálja vele kapcsolatban. Az egyik a múlt egy darabja. A most futó Giulia és Stelvio, a Giorgo nevű padlólemezt használja, ami az iparág legjobbja. Erről ti is meggyőződhettek, ha mentek az autóval. Nem véletlen, hogy a kollégák között rengeteg rajongója van a típusnak, köztük én is. Ami már teljesen más világ, mint a korábbi Alfák, megbízhatóság és minden más szempontból is. A lényeg, hogy a Giorgio padlólemezből örökölt néhány fontos elemet az STLA Large. A másik megnyugtató dolog – talán ez a legjobb hír – hogy maradnak a hagyományos motorok. A mai kornak megfelelően lágy-hibrid és hibrid verziókban. És a Giulia alapkivitelben még mindig hátul hajt.
A külső
Sajnos igazodni kellett a tervezőknek a mai korhoz, ezért a klasszikus limuzin vonalakat – a kis doboz, nagy doboz, kis doboz hármast – „el kellett engedniük”. Helyette a Peugeot 408-nál és a Citroen C5 X-nél megismert ötajtós, kissé emelt karosszéria forma érkezik. Ez beindította a virtulális tunerek fantáziáját, a sok elképzelés közül nekem a KD ESBING és a Sugar Design munkája tűnt a leginkább valósághűnek.
Az ugyan erre az alapra érkező Stelvióról már jelentek meg kémfotók, hogy téli körülmények között tesztelik. Ezeken még az autó viselte az álca elemeket. A szabadidő-autót nemsokára leleplezik, nem lehetetlen, hogy az őszi Müncheni Autószalonon lesz a premierje.
AutóSámán
Fotó: Dodoge, KD ESBING