A legtöbb piacról már távozott a Mazda 6, szerencsére felénk elérhető. Ami jó ajánlat lehet a szép formákért és a klasszikus autós értékekért rajongónak. Ez elég a sikerhez?
A Mazda 6 kombi tesztet követően, eszembe jutottak dolgok, és filozófikusra vettem a figurát. A hatos széria múltjának kifejtése után, két szempontból is megnézem a típust. Aminek az eredménye, hogy tűz és víz a két következtetés, miközben ugyan azt a járművet szemlélem.
A másik nézőpontjának a felvételét, megnézését érdemes használni az élet egyéb területein is, mert így jobban meg tudjuk érteni a másikat. A több megértés, a mai világban pedig elkel. AutóSámán Coelho távozik, jöjjön a hatos sztorija!
A történet
A jelek szerint a Mazda igencsak vonzódik a hatos számhoz. Ennek a típusjelölésnek az első képviselője a 626-os volt, ami az 1970-es indulása után, futott 616 és 618 néven is. Ez a széria hat generáció, és 4 345 279 eladott példány után, 2002-ben búcsúzott. Helyét a Mazda 6 vette át, aminek az első képviselője nem csak különleges sárga színéről vált ismertté. Hanem arról is, hogy a vasoxid, azaz a rozsda az egyik legjobb barátja. A hatos születésének a huszadik évfordulójának a megünneplésére született a tesztautónk.
Előélet
A jelenlegi, azaz a harmadik generáció hatos, 2012-ben lépett színre. Ez a széria a viszonylagos könnyűségével és az egyszerű szerkezetű motorjaival szerezte a híveket. És persze a szuper dögös formájával. A hosszú ideig történő piacon tartás kulcs eleméről a Mazda nem felejtkezett el: folyamatosan frissítette a modellt.
Ennyi elég lesz?
A Mazda 6 kombival kapcsolatos érzéseim kettősek. Az egyik oldalt a 2024-ben elvárt technológia szint jelenti, azaz tű éles kamera képek, nagy és érintőképernyős központi kijelző, villámgyorsan működő menürendszerrel. A kormány mögötti műszerek alatt, már képernyőt értünk, amit személyre lehet szabni. Az utastérben rejtetten végig futó LED-ek színeit „ezer” féleképpen lehet beállítani. A motoroknál minimum lágyhibrid hajtás, de inkább a hibrid a menő. Persze a tölthető-hibrid és a tisztán elektromos hajtás is elfogadott. És persze a mindent vivő turbó is szüksége a királysághoz. Ez az elvárás ma, egy új autótól.
A fentiekhez érdemes hozzátenni, hogy mindezt legalább emelt, sárvédő szélesítésekkel megbolondított kombi karosszériába kell csomagolni. A legtutibb persze a szabadidő-autós külső. A testes és praktikus kombiknak végük, lásd. Ford Mondeo, Opel Insignia és társainak a sorsát: utód nélkül szűntek meg.
Ha az előbb ismertetett szempontból nézzük a Mazda 6 kombit, akkor eljárt felette az idő. Egy cseppet sem illik a mai új autók közé, így szemlélve, lehet mosolyogni rajta, legyinteni és megjegyezni: ez a lemez lejárt.
Régi idők focija
A másik oldalt azok az autósok képviselik, akik a régi iskola hívei. Az ide tartozók rajonganak a szép autóbelsőkért, a minőségi kidolgozásért és a kifinomult részletekért. A hagyományosabb motorokért, amelyek egyszerűbb szerkezetűek, azaz hosszabb életűek. A rajongás kiterjed a megfelelő érzettel és hanggal működtethető kapcsolókra vagy gombokra, azaz az egyszerű, odafigyelést nem igénylő kezelhetőségre. Elvannak a mechanikus órákat tartalmazó, vagyis a drágább műszerfalakkal. Miközben a sofőr és az utasok biztonságára, azért jó sok vezetési-segéd vigyáz (ADAS).
Ez a réteg szereti kimutatni a jó ízlését az autójával is. De ott lapul a praktikusság is, mivel a német prémium hármas gyártmányaiban nem gondolkodik, mert a költségeit szereti lent tartani. Főleg ha lejárt az autóról a garancia. A tesztautót megfigyelve, könnyű volt megrajzolni a Mazda 6 tulajdonosok profilját.
A Mazda kombiját próbálva, a fent leírt kettőség rajzolódott ki bennem.
Ez a kis eszmefuttatás arra is jó, hogy elmondjátok a véleményeteket. Ti miként látjátok a Mazda 6 20th Anniversary-t és magát típust?
A végére egy kis ráadás egyéb felhasználási módokról:
AutóSámán
Fotó: AutóSámán, Mazda
Facelift teszt: https://www.youtube.com/watch?v=L_224bkcpAI